skomakargangetscout

Alla inlägg den 25 april 2016

Av Skomakargänget från Furulund - 25 april 2016 01:18

Det var ett tag sedan det kom upp ett inlägg från Skomakargänget, och det finns anledningar till det. Många, eller alla av oss har börjar att växa upp och har därför fått lägga mycket fokus på utbildningar och jobb.


Några av oss har också flytta utanför vårat kära Skånelän, för att testa vyerna.


Men då är frågan om vi fortfarande är aktivia inom scouterna? Större delen av oss är.

Jag personligen är avdelningsansvarig för en grupp Upptäckarscouter i Karlskrona, vilket betyder att jag är aktiv minst en gång i veckan.


Man kanske ska börja med grundfrågan? Vad är engenligt scouting?

- Det går inte att nämna en siffra på hu många gånger som jag eller några av mina scoutkolegor som har fått den frågan. Inprincip ger vi alla samma svar, fast med olika tolkningar.


Min tolkning är: "att scouter och scouting är från början ett intresse och en hobby som så småningom går över till att bli en livsstil. Som ledare inom scoutera förbereder vi unga att ta steget in i smahället som goda och ansvarsfulla samhällsmedborgare...


Detta är inte ens en droppe i i det stora havet. För att få en bild om vad scouting är, samt varför det överhuvud taget existerar måste man som person ge sig in i det. Så är det med allt här i livet.


/ Skomakargänget

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards