skomakargangetscout

Alla inlägg under december 2012

Av Skomakargänget från Furulund - 7 december 2012 19:15

Hej på er! Det var otroligt längesedan någon skrev här. Tre månader och 4 dagar sen om man ska vara exakt. Men det är inte så lätt att uppdatera om svensk scouting när man befinner sig i Tyskland. Jag får väl helt enkelt ta och berätta om hur ett tyskt scoutmöte ser ut istället. 


I tisdags hade vi vårt senaste möte. Då var det jag som stod för planeringen och jag bestämde att införa lite svensk kultur i de tyska scouterna. Det blev att vi bakade pepparkakor. En uppskattad idé tror jag. För tyskarna bakade pepparkakor som de aldrig gjort något annat. 


Dekorering hör ju till. 


     

Jag blandar kristyr för glatta livet. Notera den svenska scoutskjortan med Furulundsmärket!



Som sagt så blir det inte så mycket uppdatering just på denna bloggen. Istället skriver jag på min egen, om mitt tysklandsår. Där får ni gärna kika in och lämna en komentar om ni har tid och lust. Den hittar ni på www.fridailudwigsburg.bloggplatsen.se


Det var allt för nu. Ha det bra tills vidare och lycka till på Julkul hos Kjell idag!


Frida




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards